HTML

Zabálda, ahol bemutatunk a multiknak...

A Zabálda blog célja, hogy azokat az ételeket, amit csak étteremben kapsz meg, elkészíthesd otthon is! Hamburger, gyros, pizza, kínai, amit csak szemed és szád kívánhat! Kérdésed van, de nem akarsz kommentezni? Netán saját recepted? Írj a zabalda2009@gmail.com -ra!

Friss topikok

  • Hooshee: Sirály. Azért próbáljuk meg az eredeti célt is fenntartani, mármint "védett" ételek minél közelebb... (2010.01.26. 15:54) Re-born
  • Hooshee: Nem tudok szavazni, úgy jön fel a szavazás, mintha már megtettem volna... (2009.12.14. 23:50) The End
  • Hooshee: Sikerült már állást szerezni? Következő post? :) (2009.11.18. 11:39) Lángos a Zabáldából
  • Zabaman: @vackorbanshee: ugyanaz? melyik/milyen ugyanaz?:) (2009.10.25. 14:34) Re és akció
  • egandi: Megcsináltam a sajtburgert, én nagy hamburger imádó vagyok :) Az íze tényleg hasonlított valamenny... (2009.10.15. 18:17) Mcdonald's sajtburger házilag

Linkblog

Re és akció

2009.09.27. 15:34 :: Zabaman

Hínnye, hogy mi ment itt a gyros recept kommenjei között. Kellemesen megmosolyogtatott a sok "a pulykáig jutottam, onnantól szar az egész, mert az eredeti az bizony a tevehúsból készül", meg "ennek semmi köze a gyroshoz, meg amúgy is én vagyok a királyságosság" témájú komment. Persze, én tudom, hogy ezek az emberek a legkirályabbak mindenben, de ez már vicc. Vágom én, hogy na most megmondtam, jól beszóltam és az ismerős csajoknak is mutathatom a linket hátha megdugom dolog is benne van a pakliban. Nincs is ezzel gáz, csak a blog célja nem ez. Ha továbbra is ez megy majd, akkor nemes egyszerűséggel csak letiltom a kommentelési lehetőséget. Természetesen az értelmes kérdésekre, mint eddig is, válaszolni fogok. Ha pedig valaki nem akar kommentelni, az nyugodtan írhat e-mailt. Nyugodtan csináljátok meg a kaját, előbb utóbb úgyis mindenki a saját száj íze alapján fogja elkészíteni. A recept irányadó, változtatni bármin lehet.

Más:

Ha minden jól megy, akkor még ma megkapjátok a lángos receptet, de legkésőbb holnap.

Megint más:

Ha valaki tud nekem adni olyan pizzatészta receptet ami:

- vékony tésztára is jó

- nem szárad szét, vagy keményedik meg ha addig sütöm, amíg a sajt bebarnul

- olyan igazi pizza jellege van

az ne legyen rest, írjon! Persze lesz belőle post is, de most másra kell jelenleg. Irányadóként olyasmi kellene mint Debrecenben a Fortuna Pizzéria, vagy Tokajban a Tokaji faló pizzéria által használt tészta. Senkit nem akarok megsérteni de az ilyen nagymama bevált receptje, meg a netről/receptkönyvekből való recepteket inkább ne küldjétek. Ha egy igazi pizzaszakács keresne meg, az volna a legjobb! :)

 

Zabaman

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zabalda.blog.hu/api/trackback/id/tr551410812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

graveland 2009.09.27. 16:49:40

szia! pizzatésztára nekem bevált a fél kiló liszt-egy tasak porélesztő, só, pár kanál oliva olaj, és annyi meleg viz, hogy egy picit szárazas de puha legyen. keleszteni, és könyörtelenül kinyújtani:)

Zabaman 2009.09.27. 16:52:51

@graveland: Melyik fajta porélesztő? Hány gramm?

husy 2009.09.28. 08:50:29

Én a pizza esetében ragaszkodom a hagyományos élesztőhöz, valahogy gyorsabban "beindul". 2-3 dl langyos vízbe 1 kanál liszt, 2 kávéskanál cukor és egy fél csomag élesztő belemorzsolva, amíg ez dolgozik fél kg lisztet langyosra mikrózok, majd robotgéppel összedolgozom, közben olajat adagolok hozzá, kell egy csipet só bele, és lehet egy kis oregano, bazsalikom is a tésztába, de csak érzéssel. Ezt kb 20 percig kell keleszteni, és 2 kerek pizzasütő formára elég. Ami fontos, hogy a sütő nagyon meleg legyen, én az elektromos sütőmet alsó-felső sütése 250 fokra szoktam állítani, már a tésztagyúrás elején, hogy TÉNYLEG nagyon forró legyen mire a sütésre kerül a sor. a tésztát jó vékonyra kell nyújtani, mire megpirul a sajt tökéletesen megsül mindenhol. Az elejétől a végéig megvan annyi idő alatt, míre a futár kihozná:)

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2009.09.28. 10:28:52

te, azért ha benyomsz egy brassóireceptet gyrosnak, akkor azért ne lepődj meg :)

Jacques de Molay 2009.09.28. 13:09:38

Sok mindennel lehet vitatkozni a giroszos posztban, de a hús margarinban sütése az az egyik gasztronómiai főbűn. A margarin a XX. század egyik nagy marketing-humbugja, kábé mint a kokakóla: rettenetesen olcsó előállítani, óriási az árrés rajta, és ebből a résből iszonyatos pénzeket költöttek lobbizásra és reklámra. Megpróbálták szívbarátnak feltüntetni, noha tele van un. transz-zsírsavakkal, amelyek szabad vegyértékeivel eléggé sejtroncsolóak. A növényi zsiradékot tisztán vegyi úton keményítik, ezért eleve nem lehet jó. Lehet vajban sütni (amelyik sokkal egészségesebb), de ez pont nem illik a mediterrán ízekhez, azok mind olívaolajban készülnek. Németországban már tilos a margarint egészségesnek feltüntetni reklámokban és a csomagoláson.

A faszösszemérési faktort pedig ne keverd ide, ez becsületes és jóérzésű felhördülés volt, ugyanis annyira ellentmond a gasztronómia szabályainak, mintha direkt pont mindenből a rosszat választottad volna. Tessék tanulni és művelődni egy kicsit, különben ekkora buktákba fogsz belefutni.

Egy zacskós élesztőt pedig egy fél kocka (25 g) normális élesztővel kitűnően lehet helyettesíteni, mit helyettesíteni, az az alap, a zacskós a helyettesítő. Egy esetben van értelme a zacskósnak (nekem is van otthon egypár), ha elfogyna a normális, vagy ha olyan ritkán használod, hogy megdöglene a kocka.

abszint86 2009.09.29. 23:08:45

Szerintem normális hangvételű kommentek voltak túlsúlyban, sok hasznos információt megtudhattunk, (pl hol lehet igazán jó gyrost enni, stb..). Szóval nem értem a hozzáállásodat! Kezd terjedni a blog.hu-un a "minden kommentelő egy fasz, akinek eltérő véleménye van"- nézet. Pl: a kötött-pályán is volt hasonló felháborodás. nem értem...

abszint86 2009.09.29. 23:10:32

ja, és amit leírtál reveptet, biztos finom lehet + otthon egyszerűbb elkészíteni, mint egy igazi gyros-t, csak oda írhattad volna, hoyg nem eredetit akarsz csinálni, hanem egy házilag egyszerűen elkészíthetőt...

husy 2009.09.30. 06:32:15

De most komojan, mondta azt Zabaman, hogy eredetit akar bármiből is készíteni? Olvassatok vissza, de ha nehézséget okoz, ideidézem a legelső posztot:

"Mi is ez?
2009.09.13. 15:05 :: Zabaman

Hölgyeim és Uraim, szevasztok!

Kísérleti jelleggel elindítok egy olyan blogot, ahol azokat a kajákat próbáljuk meg elkészíteni, amit eddig csak megvenni lehetett. Pl: mekis cuccok, burger king cuccok, pizzák, kinai kaják stb. Egyáltalán nem ördögi dolgok ezek, persze nem lesz minden mindíg 100%-os, lesz ami fel lesz áldozva az egyszerűség, esetleg költségkímélés miatt, de megpróbálom a lehető legtöbbet kihozni. "

Így kezdődött, kijelentette hogy nem lesz minden 100%-os, akkor meg most ki miért reklamál az eredeti gyros miatt? Egyszerűen miért kell ilyen hülyeségeken lovagolni, hogy ez a gyros nem az a gyros, miért nem lehet továbblépni? Én személy szerint várom a következő témát, ha ezzel egyedül vagyok akkor így jártam.

Zabaman 2009.09.30. 17:09:15

Na ok, akkor most megpróbálok válaszolgatni. Bocsi, hogy csak most jelentkezem, de melózok + hetente 3 nap suli este 8ig + mellette zenélek is, és még élnem is kellene.
Szal: borzash barátom: ha ez szerinted brassói recept, akkor te vagy brassóit nem ettél még, vagy gyrost.

Jacques de Molay haverka: Akkor sütök húst margarinban amikor csak akarok. Ha ettől kapom meg azt az állagot amit szeretnék, akkor ettől. Kb ez olyan mint a panírba tört chipset rakni. A faszösszemenési faktort pedig ide keverem, mert nagyon is szó van róla. Akinek nem inge... Az élesztő témában pedig azért kérdeztem, mert nem minden zacskó ugyanannyi tömegű.

Fahéj és Feta bácsi: hát tudod, voltam görögben, ettem kb 300 féle gyrost, és ha hiszed, ha nem, pont, hogy ez az ízvilág fogott meg amiről postoltam. Ezt reprodukálom, és ez ízlik.

Fejetlen: Igen, legalább te azok közé tartozol, akij nem write-only módban vannak.

Pontosan erről van szó. Sohasem mondtam, hogy eredeti lesz, azt sem, hogy megkülönböztethetetlen, és azt sem, hogy egészséges(mondjuk ebben lesz változás, mert a menyasszonyom erősen akar egészséges cuccokat is pakolni ide, de erről majd később), pont ezért írtam a glutamátról is. Ha valakinek valami nem tetszik a receptben, annak bármikor megmondom, hogy mivel helyettesítheti.
Egyébként sok "gyros" bár megirigyelné. Sőt, volt aki meg is köszönte, és ez után így készíti(persze lángon), valamint meghívott kajálni.
Részemről a továbbiakban lezárva a dolog, ha folytatódna az ami ment, akkor moderálni leszek kénytelen. Pedig azt nem szeretnék.

Zabaman

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2009.09.30. 20:11:57

@Zabaman: Fahéj és feta lány, egyébként mindenben igazad van. Egyébként meg ajánlom az MÉKSZ "irónia" szócikkét. A margarinnak meg szar az íze.

Jacques de Molay 2009.10.03. 00:32:27

@Zabaman: hát, az a helyzet, hogy eddig csak te voltál sértő, illetve próbálsz lekezelő lenni (haverka), de nem fogom emiatt elsírni magam, illetve nem emiatt fogom.

A margarint pedig azért érzed jónak, mert kiszárítod a húst, és a margarint ennek pótlására használod. Pedig van a húsnak saját nedvessége, azt kell megőrizni. De hát te tudod.

rincewind 2009.10.04. 15:12:09

60 oldal részletes leírás az eredeti, törvény által védett nápolyi pizzáról, elkészítéséről összetevőkről, mit-miért-hogyan. Sajnos a 100%-hoz kell egy fatüzelésű kemence.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2009.10.07. 23:51:43

A pizzatésztánál semmi nagy truváj nincs, ez már az összetevőkből is adódik, élesztő, liszt, tej, víz, só, én spec teszek bele fokhagymát is, de nem ez a lényeg. Hanem hogy min sütöd. Tepsiben ugyanis mindegyik vagy vastag lesz, vagy kemény. Viszont sütőkövön lehet vékony pizzát csinálni... a probléma inkább a sütőkőre való ráhelyezéssel szokott lenni (ne szakadjon szét, ne hűljön i a kő, stb st stb :D

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2009.10.13. 11:53:33

Na mivammá? Éhes kommentelők üveges szemmel köröznek a blog körül :)

want2 2009.10.16. 12:03:28

tényleg jó lenne már egy új bejegyzés!

vackorbanshee 2009.10.25. 00:32:11

@Zabaman: szia ugyanaz vagyok, én dr ötkert használok, a zöld zacsisat. de csak azért mert undorodom az élesztő állagától, biztos működik azzal is, de ezzel van kipróbálva, arra inkább nem mondok semmit. nekem ez szobahőmérsékleten 1-1,5 óra kelesztésse, melegedő sütőben elősütéssel, hogy ne ázzon át a feltéttől sikerülni szokott, remélem neked is bejön:)

Zabaman 2009.10.25. 14:34:48

@vackorbanshee: ugyanaz? melyik/milyen ugyanaz?:)
süti beállítások módosítása